середу, 22 квітня 2015 р.

Вислови Сухомлинського.

·        «Я тисячу разів переконаний у тому, що успішне навчання в середніх і старших класах залежить насамперед від уміння свідомо читати, читаючи, думати й думаючи читати».
·        «Людина, для якої книжка вже в дитинстві стала такою необхідною, як скрипка для музиканта, як пензель для художника, ніколи не відчує себе обділеною, збіднілою і спустошеною».
·        «Школа тільки тоді школа, коли вона утверджує культ книги, виховує в учнів жадобу до читання художньої, науково-популярної літератури, пристрасну закоханість у книгу, благоговіння перед нею».
·        «Розумна, натхненна книжка нерідко вирішує долю людини».
·        «Читання – джерело духовного збагачення, воно не зводиться до вміння читати, з цього вміння воно тільки починається».
·        «Вміти читати – означає бути чутливим до змісту й краси слова, до його найтонших відтінків».
·        «Кожна освічена і вихована людина всім найкращим у своєму житті зобов’язана книгам. Тільки з цього джерела людство п’є наснагу і розум, передаючи з покоління в покоління скарби і мудрість своїх предків».
·        «Тільки книга створює школу. Тільки ставлення до книги, як до найважливішої і вічної, неперехідної духовної цінності, створює ставлення до школи, як до колиски народу».
·        «Читати – означає бути чутливим до змісту й краси слова, до його найтонших відтінків. Тільки той учень „читає”, в свідомості якого слово виграє, тріпоче, переливається барвами і мелодіями навколишнього світу».
·        «Читання виховує чутливість до емоційного забарвлення слова, допомагає слову глибше проникнути в духовний світ дитини, зробитися знаряддям її мислення».
·        «Читання в роки дитинства – це передусім виховання серця, доторкання людського благородства до потаємних куточків дитячої душі. Слово, що розкриває благородні ідеї, назавжди відкладає в дитячому серці зернятка людяності, з яких складається совість».
·        «Читання – самостійне плавання в морі знань, і наше завдання полягає в тому, щоб кожен вихованець зазнав щастя цього плавання, відчув себе сміливцем, який став віч-на-віч із безмежним морем людської мудрості».
·        «Читання – то корабель, образно кажучи, і вітрила, завдяки яким корабель думки, пливе вперед, і вітер, що надихає вітрила».
·        «Читання – це віконце в світ, найважливіший інструмент навчання, воно має бути вільним, швидким – лише тоді цей інструмент буде готовий до дії».
·        «Читання – це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе».
·        «Читання – це одне з джерел мислення й розумового розвитку». 

2 коментарі: